Contact Info / Websites

All 44 movie Reviews


Dont Try This At Home Vid Dont Try This At Home Vid

Rated 5 / 5 stars

Rock on.

Ya know... I have a real passion for being a hero. I’m discovering and re-discovering what it is to be a one. I’ve wrestled with thoughts like…Is it one heroic act that makes you a hero forever? Or a chivalrous outlook on life that affects the way you go about doing things in a heroic manner? What does it take? One things for sure, it's a passion of mine... And man, was this song intense for me...

It kinda makes me think how this whole... desire to be a hero is something that maybe God put in many if not all of us guys. When we try to fill the desire in the fake ways we can end up feeling like a failure. I mean, think of where the guy writing this is coming from. There's only one thing worse than not doing YOUR best for you, and that's when you let someone else down... These lyrics just really stood out to me that way. Pfftt... I only hope it's never true of me.

Thanks for doing this, I may never had heard the song if it wern't for you.

The only thing I recomend to improve your skillz is make the background and setting the same style as you characters. Draw them the same way with the same tools, things will fit better then I think. I really enjoyed the shadows though on the frog there, so I can tell you have an eye for that sorta stuff. Keep at it, congratz on front page.

~Kev


People find this review helpful!

How Newgrounds Functions How Newgrounds Functions

Rated 3 / 5 stars

Meh

Great idea! Wonderfully origanal and creative! two thoughts on it...

As you know, items drawn in flash can get as big or as small as they want and never lose quality. I see that eachtime it "switched" to a new theme, the "portal" so to speak turned into a JPG and was a litte shakey. What would be cool is if everything you wharped to the new computer, all the ones before it really did justb get smaller, insted of switching to pictures. I can imagen that would be harder, but it would make a better product.

Second thing is, you could have put in more thems and charicters to make the loop longer and more enjoyable. At the end of this flash, I'm thinking "heh, cool idea".... if you made more to go with these, people would be thinking "that was a great flash".



Everyone has AIDS Everyone has AIDS

Rated 2 / 5 stars

Haha

Rent.... hahahaha...

Nice randomness I guess, it was at least fun looking, an better than stick figures. You next step should be writing your own story and learning to do your own audio. Your flash talent is fine, work on making storys.



Captain Heroic Ep. 4 Captain Heroic Ep. 4

Rated 5 / 5 stars

YEAH!!!

I do believe I have voted on each issue of CH since it started. I love the series. Origanal, you're humor is great and your style is simple and effective, very idividual.

As far as this Episode goes... I was a bit disapointed... The Pun-issuer was probably the most creative villan ever... but then you went to this, some gay charicter. Putting a gay tone of voice with that guy really didn't make me laugh, barly anyone does. I would recomend trying to stear away from that cheep forum of comedy (it's almost as bad as vulger adult jokes)... but that's just what I would recomend, you didn't really do anything wrong, it just kinda let me down a little.

It didn't make sence why pun-issuer was hanging out with the fireman, it might have just been the style of randomness... but it would'a been cool if there was a reason he was there.

All in all, good toon--Keep 'em comin', Rockithon

~!<ev (indeed)


SmokedBacon responds:

The Pun Issuer was just in there because of the overwhelming "Pun Issuer was better" replies to Episode 3, which is still my personal favorite.


rushed rushed

Rated 3.5 / 5 stars

That was GREAT!!!

lol, I make toons as b-day gifts too ;)

The begining seemed a little ruched... how the two frames switching back and forth implyed he was running. Now, I say you should draw the tree's out and then tween tehn being small and then growing larger as they come closer and pass the guy by. I saw how you looped those kinda things together to fill space... try and lake those loops longer so WE (the audiences) can barly tell it's a loop and thinks he really is running along a path and not walking in place.

That was a silly ending wasn't it? lol. Good job, keep at it too.


People find this review helpful!
notorious responds:

Lol it's funny how you say the beggining was rushed when the whole cart00n is called rushed!! but anyways, it was more like 6 frames, it just looked like 2 frames because of all that other lighter colored stuff moving faster. Thanks for the review!


Exploder II Exploder II

Rated 3 / 5 stars

dangeresqe?

Alot like dangeresqe... right down to the glasses...but not to bad. One thing I've learned is pay attention to detale. Your scales where a bit off and the style was pretty...sloppy? I guess? Just make sure you really take the time to make each thing look as good as the rest. Like how the main charister where more "drawn" that the sub-charicters. Try to get them looking like they all belong to the same style and animation story.

Good fun though,


Long-Distance-Runner responds:

Good criticism. Will take note of that. Sorry, get a lil lazy sometimes.


soap opera island soap opera island

Rated 5 / 5 stars

Lol.

Told you people would think it was some great peice of art...

It was a sarcastic thrown together thing. But seriously, right after you put it up and I talked to you, I was like... Ok... I'm gunna try and throw together a peice of crap that people will somehow find artistic.

Needless to say, I got nowhere. It truly is harder than it looks to come up with something whity AND origanal. I guess I just need to think more "outside the box" ... lol...The furthest I got was a guy telling another guy his fly was down, and that guy refusing to belive him or check himself.

Good colors in this toon, that's one thing I really did like. It was choopy animation, but some how you convince us your still a pro just by the simple colors you used.

Rockithon bro.



The Maxwell Edison Story The Maxwell Edison Story

Rated 4 / 5 stars

Ok...

Cool... well, he kinda looked to much like Pico, and some lines where to thin, like his mouth... but that could've just been your style so...it was good. Props



Erika's Eye Trailer Erika's Eye Trailer

Rated 3.5 / 5 stars

Alright

Very cool. I liked the fadeing of the light and the whole whispering voice really was cool, honestly. Gave me chills.

Only thing, pay attention to deatail. The white line on the pre-loading screen is something you might wanna fix. Those are the kinda things that tell a voter like me if you really serious about flash or just a kid messing around. I know that because my animations that I submited were really sloping and had not enough effort put into them. Just pay attention to that detail.

Try to get as much movment as possible. You did pretty good at that but it was a little choppy, the transistions wern't very smooth. And the whispering was a little outa synce with the words on the screen.

I look forward to your furture submissions,
~!<ev (indeed)



Space Cowboy: Preview Space Cowboy: Preview

Rated 2.5 / 5 stars

ok

Laoder is broken... Send preveiws to the alphas, not the portal